Raadsinformatiebijeenkomst

Cultuurhuis

dinsdag 16 april 2024

n.v.t.

Inloop met koffie en thee is vanaf 18.45 in de raadszaal. We beginnen hier om 19 uur met de lezing van Mark Mieras. Daarna start om 20 uur het interactieve gedeelte in het cultuurhuis en de bibliotheek. Er zijn hierbij 4 thematafels en we hebben 2 rondes van 25 minuten. Jullie kunnen dus allemaal bij 2 thematafels aansluiten. Het is voor de gasten belangrijk dat jullie verdeeld zijn over de tafels en er in ieder geval elke ronde een raadslid aan elke tafel zit.

De thema’s zijn:

• Onderwijs en Kansengelijkheid (met oa directeur Rinket en Forta, docenten en coördinatoren Cultuurhuis, MET Heemskerk, bibliotheek, Theater en Filmhuis de Cirkel)
  • Cultuurbeleving en positieve gezondheid (met oa St. Ceacilia, Podium Laurentz, St. kijk, Kasteeltuin Assumburg, Culturele Cirkel, HKH)
  • Senioren (met oa. Dancestudio Patty, Viva Zorggroep!, docenten, deelnemers, bibliotheek)
  • Kwetsbare doelgroepen (deelnemers met een psychische kwetsbaarheid en verstandelijke beperking) (met oa. docenten en coördinatoren Cultuurhuis, The Workout, Hartenkampgroep)

Jullie kunnen bij de ontvangst aangeven welke 2 van bovenstaande thema’s jullie voorkeur heeft.

Indien er nog collega (steun) raadsleden willen aansluiten die zich nog niet hebben opgegeven zijn die ook van harte welkom.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Het cultuurnetwerk van Heemskerk nodigt u uit voor een bijeenkomst/werkbezoek over het belang van cultuur voor de positieve gezondheid en ontwikkeling van jeugd, volwassenen en senioren. Mark Mieras, neurologisch wetenschapper, spreekt plenair in de raadszaal. Daarna volgt een interactief programma met verschillende cultuurpartijen en deelnemers in het Cultuurhuis.
Datum: Dinsdag 16 april 2024
Tijdstip: 19.00 – 21.00 uur
Programma:
o 19.00 – 19.45 uur door Mark Mieras (neurologisch wetenschapper)
o 19.45 – 20.00 uur vragen
o 20.00 – 21.00 uur interactief programma met uitvoerende partijen in het cultuurhuis.